Operační program – Jan Ámos Komenský
Název programu: OP JAK 1 – MŠ Božetice
Projekt: CZ.02.02.03/00/22_002/0004746 OP JAK I – MŠ Božetice
Číslo programu : 02
Číslo priority: 02.02
Název priority: Vzdělávání
Číslo cíle politiky: CP4
Název cíle politiky: Sociální Evropa
Číslo specifického cíle/opatření-
Formát ŘO: 02.02.02
Číslo projektu : CZ.02.02.03/00/22_002/0004746
Formát EK: Zvýšit kvalitu, inkluzivitu a účinnost systémů vzdělávání a odborné přípravy a jejich relevantnosti pro trh práce, mimo jiné i uznáváním výsledků neformálního a informálního učení, s cílem podpořit získávání klíčových kompetencí včetně podnikatelských a digitálních dovedností a prosazováním zavádění odborné přípravy a učňovské přípravy duálních systémů
Anotace projektu: Projekt je zaměřen na personální podporu, sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, spolupráci s rodiči a dětmi
Škola zvolila šablonu personální podpory školního asistenta.
Cílem je zajistit dostatečnou podporu u ohrožených dětí školní neúspěšností.Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu – školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem, resp. dětem, u kterých je předpoklad, že budou ohroženy školním neúspěchem po jejich nástupu do základní školy.
Mateřská škola musí identifikovat alespoň tři děti ohrožené školním neúspěchem. Při identifikaci dětí ohrožených školním neúspěchem v mateřské škole je možné sledovat následující oblasti:
• nedůsledné rodičovské vedení;
• nedostatek možností pro identifikaci a rozvoj nadání/talentu dítěte;
• sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Výběr dětí je zcela v kompetenci ředitele školy. Minimálně tři děti ohrožené školním neúspěchem musí být ve škole identifikovány po celou dobu realizace aktivity. Podmínka tří dětí ohrožených školním neúspěchem platí vždy až do výše úvazku 1,0.
Podmínkou výkonu činnosti školního asistenta je splnění stejných kvalifikačních předpokladů, jako je u pozice asistent pedagoga v zákoně č. 563/2004 Sb.
V krajních případech, kdy škola prokazatelně nemůže zajistit činnost pozice kvalifikovanou osobou, je možné zaměstnat i nekvalifikovaného pracovníka, podrobná pravidla viz kapitola 5.1
Pokud jsou v MŠ přítomny dvouleté děti, může školní asistent vykonávat také činnosti chůvy. V takovém případě bude školní asistent pomáhat pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví a individuálních potřeb dítěte.
Asistent významně pomáhá jak pedagogovi , tak v běžných činnostech samotným dětem. Podpora je cílena i rodinám dle jejich potřeb. Další výběr šablon byl zacílen na profesní rozvoj pedagogů, spolupráci s rodinou a vzájemná sdílení s pedagogy jiných škol za účelem posílení pedagogických kompetencí a předání zkušeností.
Projekt se rozběhl 1. září 2023- ukončení 30.8.2025